73 Webinarium FAOO - Dokąd zmierza korpo-filantropia?

  • Rodzaj: webinarium
  • Termin: dostęp nieograniczony
  • Wydawca: FAOO
  • Cena: bezpłatny

Zapraszamy do obejrzenia nagrania webinarium poświęconego współpracy organizacji pozarządowych w firmami. Webinarium odbyło się 9 marca 2022 r.

Webinarium stanowiło pierwszą cześć cyklu webinarium poświęconego współpracy organizacji pozarządowych z firmami. Osoby, które uczestniczyły we wszystkim webinariach (lub obejrzą wszystkie nagrania)

  • poznają podstawowe pojęcia i formy współpracy organizacji społecznych z przedsiębiorstwami
  • dowiedzą się, jak wygląda proces budowania relacji z firmą krok po kroku oraz o czym warto pamiętać, gdy zaczynamy swoją przygodę z „Corporate Fundraisingiem”
  • będą miały okazję zapoznać się z konkretnymi przykładami udanych projektów i przedsięwzięć prowadzonych w ramach wolontariatu korporacyjnego czy filantropii firm
  • ugruntują swoją wiedzę dotyczącą tego, czym jest, a czym nie jest społeczna odpowiedzialność i zaangażowanie biznesu
  • uzyskają dostęp do cennej listy najczęściej popełnianych błędów, które występują przy okazji wspólnych inicjatyw firm i organizacji
  • zapoznają się ze specyfiką funkcjonowania fundacji korporacyjnych w Polsce oraz poznają najnowsze trendy dotyczące filantropii i zaangażowania społecznego firm.


Główne treści webinarium:

 

  • Fundacje korporacyjne w Polsce. Co wiemy, a czego nie wiemy o organizacjach założonych przez firmy?
  • Trendy. Czym się różni filantropia XXI wieku oraz postfilantropia od tej tradycyjnej?
  • Darczyńcy korporacyjni na świecie – wyobrażenia i fakty.
  • Czy strategicznej filantropii można się nauczyć? A jeżeli tak, to gdzie?
  • Firmy i organizacje na których warto się wzorować – lista inspiracji.


Osoba prowadząca - Magdalena Pękacka
Dyrektorka Forum Darczyńców w Polsce, członkini zarządu europejskiej sieci PHILEA, a w latach 2017-2022 wiceprzewodnicząca zarządu DAFNE (Donors and Foundations Networks in Europe). Współautorka „Standardów działania fundacji korporacyjnych”, inicjatorka cyklicznych badań fundacji założonych przez firmy. Zajmuje się: standardami działania organizacji, badaniami, otoczeniem prawnym i podatkowym. Przez 5 lat (2009-2014) koordynowała kampanię rzeczniczą, której efektem było przyjęcie nowej ustawy o zbiórkach publicznych. Z wykształcenia socjolożka.